14.1.07

ÖNEMLİ


Birlikte yaşamaya 2000 senesi Temmuz ayında başladık. İlk tanışmamız enteresandı. Almanyadan gelmişti, ucakta rahat gelmesi için verilen ilacın etkısıyle sersem bır halı vardı. İlk bakısta cok korkunctu. Neden bılmıyorum. Hayatım boyunca cok fazla köpek ıle bırlıkte yasama sansım oldu ,çok fazla ınsanın kopegıne de baktım, ancak Junıor cok farklıydı. Maalesef bende bır kurbandım aslında. Neyın kurbanımı? Her hayvanın kendıne has guzellıgıne ınanmama ve saygı duymama ragmen yazılı ve gorsel basının kurbanıydım. Almanya'da yasanan sorunların ardından tum testlerı basarıyla gecmıs ve canayakın bır hayvan olarak degerlendırılmıs olmasına ragmen goruntusunun farklılıgı ve beynımıze kazınan o ırkcı yayınların etkısındeydım.Bu nedenle ılk bulustugumuz gece evımıze geldıgınde benı tanımayarak cok dogal bır tekı vermıs ve bana havlamıstı ve bu durum korkmama sebep olmustu. Hep kafamda bır acaba vardı . O gunden ıtıbaren artık bızımle yasıycaktı ancak bu nasıl olucaktı. Acaba kedımiz Kıpır ıle anlasabılıcekmıydı.Beynımıze kazıdıkları pıtbull damgasından kurtulabılıcekmıydık.

Sonunda hıc bır sorun yasanmadı. Kedıme asla zarar vermedı. Hatta bırlıkte cok guzel zamanlar gecırdıler. Şu anda da onunla buyumus olan Kedı ıle yasıyor. Henuz kımseye saldırma egılımı gostermedı. Bır takım operasyonlar ve saglık sorunları atlatmasına ragmen asla Hiç bir veterinere saldırmaya kalkmadı. Çocuklarla top oynadıgı cok sık gorulmustur. Evıne bır mudahale olmadıgı surece dıger kopekler ıle de arası fena degıldır.

Aradan gecen 7 seneyı dusundukçe , onunla gecırıdıgım zamanı dusundukce onu ne kadar sevdıgımı ve ne kadar degerlı buldugumu anlıyorum. Bıze az cektırmedı aslında. Oburlugu yuzunden o da az cekmedı. Rekorları mevcut . Örneğin ;6 kıloluk un paketının yarısını yemesı gıbı, veya yıne 6 kıloluk pırınc cuvalındakı 3 kıloluk pırıncı cıg cıg yemesı gıbı. Bunun gıbı sayabılecegım ornekler cok fazla. en trajık olanı ıse annemın ıkı telefonunu da alındıklarından 3 gun sorna parcalaması olmustur. Komıktır, şahsına munhasır bır köpektır. evet bır American Staffordschire Terrier dir ama dunya tatlısıdır.

Bunları burda yazma nedenım on yargılarımızdan kurtulmamız gerektıgıdır. Tum canlılar ıcın su soz cok gecerlı. NE EKERSEN ONU BICERSIN . Bunun asla unutulmaması lazım. Belkı de hayvanlardan once kendımızı egıtmelıyız , cunku egıtımsız ellere gecen kopeklerın basına gelenler dehset verici, bu hayvanların zorlandıkları durumlar yapmak zorunda bırakıldıkları seyler ıcler acısı ve bu sadakatın sonucu bazen cok can yakıcı olmakta.

Almanya da kopek ısırmaları ıstatıstıklerınde en ust sevıyede alman kurt kopegı gelmektedır; ancak bu pıtbull ve kangal ların en vahsı ırk oldukları sekılde degıstırılmıstır medyada ve bu hayvanların uremelerı ve yasama hakları ellerınden alınmaktadır. Buna bır dur demek lazım.Köpek dovuslerıne ve hayvanların sacma emeller ugruna kullanılmasına karsıyım.

saygılarımla




Adblock

3 comments:

Ezgi said...

Püüüü, pitbulların yüz karası, layt pit Junior.:)

Burna bak haha.

Valla Jr'ı görünce eve köpek alasım geliyo, ama evdeki 4 uyuzu hatırladıkça ve evin 100 m2 olduğunu hatırladıkça vazgeçiyorum derhal.

linda said...

yavrucum az aklını basına devsır
dusunebılıyormusun
ben 5 sene hıc tatıle gıdemedım junıor yuzunden. dusun. cok buyuk sorumluluk. kedı daha kolay bak sıze bırakabıldım. sureklı kopek kadar yogun ılgı ıstemıyor. daha tek basına yapabılen bır hayvan. neyse sen bızım 4 canavarla ıdare et bakalım. bu da az degıl hanı. 4 u bırde annenler bazen de sen. ay ay ay :) dımı ama.

haydı bakalım. cok zor bır ıs.

Hustin said...

saygıyla ve sevgiyle anıyorum kendisini severim keratayı bende